PPC Reklama

web_solution_big.jpg

Zkratka PPC označuje internetovou reklamu placenou za proklik. Jde o efektivní způsob zvyšování návštěvnosti webu, který výborně doplňuje klasickou optimalizaci pro vyhledávače. Pro inzerenta je PPC reklama výhodná, neboť neplatí za umístění reklamy (na kterou by třeba nikdo neklikal), ale za reálně přivedené návštěvníky.

PPC reklamou lze dnes zasáhnout většinu uživatelů internetu. Nejčastěji jde o krátké textové inzeráty orientované na výkon, které se zobrazují ve vyhledávačích. Na PPC reklamu však narazíte i v komunitní síti Facebook, používá se při propagaci značky v podobě bannerové reklamy a zobrazuje se na cizích webech formou kontextové reklamy.

Výhody PPC reklamy

K hlavním výhodám PPC reklamy patří:

  • vysoká účinnost – se stejným rozpočtem PPC reklama přivádí více návštěvníků než jiné typy reklamy
  • vynikající cílení – přivedení návštěvníci si častěji objednávají (říkáme, že mají vyšší konverzní poměr)
  • měřitelnost výsledků – PPC reklama umožňuje přesně spočítatnávratnost investic, víte, kdy se vám ještě vyplácí
  • rychlé spuštění – první návštěvníky můžete získat už za 15 minut
  • flexibilita – PPC reklama umožňuje okamžitě reagovat na sezónní výkyvy v poptávce, propagovat akční nabídky apod.

Základem PPC reklamy je aukční systém, který zohledňuje kvalitu inzerátů a historii kampaně. Cena dvou inzerátů zobrazených za sebou se proto může lišit i o polovinu. V praxi to znamená, že správně vedená PPC kampaň dokáže za stejné peníze přivést dvojnásobek návštěvníků.

Kolik stojí PPC reklama

Cena za návštěvníka se obvykle pohybuje od 20 haléřů do 10 korun. Tyto peníze platíte poskytovateli reklamy (např. vyhledávači). Cena závisí na schopnostech správce kampaně a na konkurenčnosti daného oboru. I v konkurenčních segmentech však lze najít klíčová slova, která ostatní přehlédli a jejichž cena je relativně nižší. K jejich vyhledání používáme speciální nástroje.

Cena za správu PPC reklamy záleží na rozsahu kampaně, počtu klíčových slov, inzerátů a míře spolupráce zákazníka. Nastavení menší kampaně obvykle zabere 2–6 hodin, přičemž si počítáme 600 Kč / hodinu + DPH. Následující správa nastavené kampaně už je méně náročná, pohybuje se v řádu půlhodin týdně. S delší dobou fungování kampaně postupně klesá.

Časový odhad rádi upřesníme na základě vaší poptávky.